Veranderde gedrag van de B2B-klant

[infographic] Wat typeert het gedrag van de moderne B2B-koper?

Heeft uw bedrijf nog een klassieke “verkoper” nodig? De manier waarop een business-to-business-koper aankoopt, veranderde de laatste 10 jaar meer dan de vorige 100 jaar. “Sales for life” bracht de veranderingen samen in een handige infographic. Wat moet u hieruit onthouden?

  • Internet maakt vandaag heel veel informatie beschikbaar voor potentiële klanten. De rol van een verkoper als informatiebron is fundamenteel verminderd. De kans dat een potentiële klant op z’n minst mentaal al bepaalde beslissingen heeft genomen voordat hij met uw bedrijf in gesprek gaat, is reëel.
  • Een verkoper is gericht op … verkoop. Moderne marketingcommunicatie (denk aan content en inbound marketing) en moderne marketingtools (zoals marketing automation) moeten de rol opnemen om voortdurend een waardevol contact met de (potentiële) klant te onderhouden.
  • De best presterende bedrijven zijn die die sales en marketing goed op elkaar afstemmen

 

evolution b2b buyer infographic_LR

De originele post vindt u hier.