Dany Daelemans spreekt op seminarie Advocatenmarketing 2.0

Dany Daelemans op seminarie Advocatenmarketing 2.0

Net geen 50 juridische professionals verzamelden op 5 oktober in Leuven voor de tweede editie van het seminarie Advocatenmarketing 2.0 dat KnowToGrow – Legal i.s.m. uitgeverij Larcier en met de steun van Xerius organiseerde.

KnowToGrow is een initiatief van Ben Houdmont en mezelf. Vanuit onze gemeenschappelijke achtergrond met juridische professionals en vaststellend dat de adocatuur vandaag fundamenteel aan het veranderen is, startten we in 2015 KnowToGrow op. KnowToGrow past in mijn focus op professional services en heeft de ambitie advocaten en advocatenkantoren te helpen met merkenbouw, klantenwerving en klantenbinding met content marketing en communicatie.

Waarom een seminarie Advocatenmarketing 2.0?

De relatie tussen een advocaat en zijn klant is vandaag “multimediaal”. Als advocaat beschikt u over verschillende kanalen om uw kantoor en expertise in de kijker te zetten en nieuwe producten en diensten te ontwikkelen.

  • Welke kanalen?
  • Hoe pakt u het aan?
  • Wat werkt, wat werkt niet?

Het seminarie wil advocaten handvaten aanreiken om op een structurele manier marketingcommunicatie in te zetten voor

  • het opbouwen van merkbekendheid
  • contacten te onderhouden met bestaande klanten en relaties
  • wervend, binnen de grenzen van de waardigheid van het beroep, te communiceren naar potentiële klanten

Op basis van de feedback op de eerste editie werd het programma lichtjes bijgeschaafd.

  • Marketing is geen reclame: strategie, marketingplannen en communicatieplannen voor advocaten, door Ben Houdmont, managing consultant bij KnowToGrow Legal
  • Communicatie laten renderen. Tips en adviezen voor het werven van klanten door het inzetten van Google, Sociale Media en andere kanalen, door Dany Daelemans, managing consultant bij KnowToGrow Legal
  • De deontologie van de advocaat: hoeveel mogen we sharen om geliket te worden? door Hans Graux, advocaat bij time.lex
  • 3 crucial things lawyers need to know about PR, door Kristien Vermoesen, co-founder and managing partner FINN
  • Een sterk advocatenmerk bouwen, hoe doe je dat? door Ben Houdmont, managing consultant bij KnowToGrow Legal
  • Sexy contentmarketing voor advocaten: hoe het wél en hoe het niet moet, door Charlotte Meindersma, Charlottes’s Law & Fine Prints

Advocatenmarketing 2.0 – 5 oktober 2016 – Leuven: sfeerbeelden