Toolbox digitale marketeer

Mijn martech toolbox als digitale marketeer anno 2017

Als bedrijfsleider of marketeer zoek je “meerwaarde” of “meer waarde” in een externe partner. Marketinginspanningen worden steeds meer geëvalueerd op concrete resultaten. Met welke martech (marketing technologie-oplossingen) stuurt Think and Touch uw online marketing naar een hoger niveau?

Meer conversies

Een “conversie” is een bezoeker die een formulier invult, informatie downloadt, een bestelling plaatst, … Meestal is er een verschil tussen hoe u u en ik bezoekersgedrag inschatten en wat uw bezoeker écht doet.

Wat bereikt u hiermee?

  • Een klare kijk op het reële gedrag van uw bezoekers
  • Feiten i.p.v. buikgevoel m.b.t. de effectieve opbouw van uw website of een pagina
  • Stelselmatig optimaliseren van de effectiviteit van uw website

Voor CRO (conversion rate optimization) maak ik gebruik van Zarget en Hotjar. Technieken die hiervoor ingezet worden:

  • Heatmaps
  • Clickmaps
  • A/B testing
  • Funnel-analyse

Effectieve SEO – search engine marketing of zoekmachine marketing

Google is in België de meest gebruikte zoekmachine. Maar technieken die 1 jaar geleden werkten, werken vandaag misschien anders. Google wijzigt en verfijnt voortdurend zijn scoringmodellen.

Voor gefundeerd advies laat ik mij leiden door Ranktracker en Website Auditor.

Wat bereikt u hiermee?

  • U weet hoe u scoort voor welke zoektermen
  • Globaal en lokaal
  • Concrete tips voor aanpassingen om hoger te scoren

 

Contacteer Think and Touch - Dany Daelemans

Gebruiksvriendelijke websites

Een website is een werksite. Uw bezoekers willen beweging zien. Recente antwoorden op de vragen waarmee ze naar uw site komen.

Wat betekent dit voor uw site?

  • Vlot pagina’s aanmaken en verwijderen
  • Teksten, afbeeldingen en video makkelijk kunnen actualiseren
  • Makkelijk de pagina-opmaak aanpassen
  • Een responsive website (een website die zich op elke schermgrootte een optimale gebruikerservaring geeft)

Ik werk uitsluitend met websites op basis van content management software. Mijn voorkeur gaat uit naar WordPress en Drupal. Eveneens ervaring met Shopify.

Presteert uw website naar verhoopt?

  • Aantal bezoekers
  • De tijd op uw site
  • Populaire pagina’s
  • Pagina’s waarop bezoekers afhaken

Informatie die u toelaat uw site verder te verfijnen in functie van de doelen die u vooropstelde.

De klassiekers hiervoor zijn Google Analytics en Google Search Console.

Online promotie en conversaties uitbouwen

E-mailmarketing en marketing automation

E-mailings blijven een effectieve manier om in contract te komen met klanten en potentiële klanten. Of u effectief uw contacten bereikt, wordt door e-mailmarketingsoftware steeds meer geëvalueerd op basis van de kwaliteit van uw e-mailmarketing-acties.

Think and Touch maakt gebruik van:

  • Mailchimp: voor “klassieke” e-mailmarketing (hoewel Mailchimp ook over beperkte marketing automation-functionaliteiten beschikt)
  • SharpSpring: marketing automation software – met dergelijke software verstuurt u automatisch e-mailings op basis van het online gedrag van uw bezoekers. Bekijk de introductie tot SharpSpring.

U wil in afwachting alvast meer weten? Download het dossier “Renderende marketingacties dankzij marketing automation”.

Sociale media

Sociale media maken deel uit van de leefwereld van uw doelgroep. LinkedIn, Facebook of Twitter zijn, afhankelijk van de doelgroep waarop u u richt, waardevolle kanalen om:

  • Kennis en expertise onder uw aandacht te brengen
  • Bezoekers naar uw website te leiden
  • Leads te genereren

Ik maak graag gebruik van Hootsuite om posts uit te werken, te plannen en de effectiviteit ervan te meten. Recent ook XXXX ontdekt.

Online advertising

Wil u buiten de inner circle gaan dan kan online advertising een waardevol kanaal zijn.

Ik heb ervaring met:

  • Google Adwords
  • LinkedIn- en Facebook-advertising
  • Youtube-advertising