Growth marketing voor kmo's
start met een doordacht communicatieplan

Denk anders: uw roadmap naar groei

Op zoek naar een algemene online marketingstrategie of naar een geoptimaliseerde e-mailmarketing die u meer (potentiële) klanten oplevert?

Elk project als growth marketeer start met een communicatieplan. Voldoende concreet om een online communicatiestrategie uit te tekenen zonder doelloos elk hoekje en kantje van uw merk te analyseren.

Waarom?

Een realistisch beeld van uw growth marketingopportuniteiten

Op basis van:

  • Uw businessmodel
  • Het profiel van uw ideale klant
  • Een audit van uw huidige marketingcommunicatie- en salesinspanningen
  • Onze ideeën voor uw digitaal communicatieplan

Gemiddelde doorlooptijd: 2 tot 6 weken.

Het resultaat?

Een communicatieplan met oplossingen voor de uitdaging die u ons voorlegt

U zoekt:

  • meer bezoekers
  • meer kliks of click throughs
  • meer informatieaanvragen of bestellingen
  • meer interactie
  • over alle kanalen heen of specifiek voor uw website, e-mail- of sociale mediamarketing

We tekenen haarscherp uit hoe we dit denken te realiseren. Inclusief software die u het leven makkelijker maakt.

In elk geval in combinatie met conversie optimalisatie (of ‘cro’) zodat we uw groeimotor steeds nauwkeuriger kunnen afstemmen.

Over growth marketing communicatieplanning

Wat is het verschil met een gewoon marketing- of communicatieplan?

Wanneer ik terugkijk op 30 jaar ervaring met marketingplanning dan stel ik vast dat online marketingplannen:

  • vaak op veronderstellingen worden gebouwd en minder of vaak nooit op feiten;
  • vaak oppervlakkig geëvalueerd worden;
  • zelden vanuit klantenervaringen geoptimaliseerd worden.

Growth marketing is:

  • zeer resultaatsgedreven;
  • gericht op voortdurende korte “sprints” waarbij de effectiviteit van uw online marketing steeds verder geoptimaliseerd wordt;
  • zodat uw online marketing effectief bijdraagt tot ROI (return on invest) en groei.

Is een growth marketing communicatieplan echt nodig?

Growth marketing leidt tot de beste resultaten inzake prospectie en online sales wanneer u maximaal inspeelt op wat klanten en prospects zoeken. Om de juiste digitale marketingkanalen en inhoud te ontwikkelen willen wij

  • uw business model kennen;
  • uw ideale klant(en);
  • wat hun ambities zijn, waar ze tegenaan lopen, wat uw meerwaarde is, …

Die kennis en ons advies bundelen we in een growth marketing communicatieplan. Wat ons betreft een noodzakelijke stap. En ja … We onderzoeken enkel wat echt nodig is. Afhankelijk van uw uitdaging leggen we een concreet plan voor op 2 tot 6 weken.

Hoeveel tijd neemt zo’n plan in beslag?

Als growth marketeer zetten we er graag tempo in. Is uw vraag of uitdaging specifiek dan mikken we op 2 tot 3 weken. Bij omvangrijkere uitdaging mikken we op maximum 6 weken.

Wat growth marketing voor u kan betekenen?

Voor een afspraak vindt u het nog te vroeg? Geen probleem, we antwoorden ook via e-mail of chat.

U geeft de voorkeur aan face-to-face? Dan maken we toch gewoon een afspraak?