Google analytics 6 belangrijke cijfers

6 cijfers die vertellen of uw website op het goede spoor zit

Google analytics is een gratis tool die een schat van informatie bevat waarmee u het gedrag van bezoekers op uw website kunt analyseren en evalueren. Soms krijg ik de reactie dat de tool té veel informatie bevat en dat men door het bos de bomen niet ziet. Met volgende 6 cijfers kan u alvast een goed beeld van de waarde van uw website in uw business-to-business-marketing.

Lees meer “6 cijfers die vertellen of uw website op het goede spoor zit” »

Hefbomen online prospecteren

2 hefbomen voor effectieve B2B online prospectie of leadgeneration

Veel business-to-business-bedrijven worstelen met hun strategie om leads te genereren via hun website. Ze willen meer leads en betere leads. Maar waar beginnen en hoe?

Lees meer “2 hefbomen voor effectieve B2B online prospectie of leadgeneration” »

Personas in online marketing en conversie optimalisatie

Heldere persona’s als hefboom voor renderende online marketing

Uw online marketingdoelen zijn meer informatie- en offerteaanvragen, meer bestellingen, meer downloads. Dat lukt alleen wanneer uw website, e-mail- en sociale mediamarketing 100% is afgestemd op uw doelgroep. Persona’s beschrijven de meest beloftevolle klantenprofielen met wie u graag zaken wil doen: CEO Marc, IT-verantwoordelijke Henk, Jonge Moeder Els, …

Lees meer “Heldere persona’s als hefboom voor renderende online marketing” »

Bloggen als strategisch kanaal voor klantenwerving en klantenbinding

Bloggen: een renderende tactiek voor klantenwerving? 6 tips.

Onderzoek door HubSpot heeft uitgewezen dat marketeers die bloggen als prioriteit beschouwen, tot wel 13 keer meer positieve ROI (return on invest) ervaren. Lees verder en ontdek zes factoren die de beste blogs onderscheiden van de rest en hoe u ze zelf kan toepassen.
Lees meer “Bloggen: een renderende tactiek voor klantenwerving? 6 tips.” »

Hoe gebruikerstesten doen bij conversie-optimalisatie

Blijven uw website-resultaten beneden de verwachtingen? Doe een gebruikerstest.

U bent uw bezoeker niet. Het pad dat u op uw site voor een bestelling, informatie-aanvraag of download uittekende is voor u duidelijk … maar voor uw bezoeker mogelijk niet. Gebruikerstesten brengen deze problemen aan de oppervlakte. Wie heeft baat bij gebruikerstesten en wat mag u ervan verwachten?

Lees meer “Blijven uw website-resultaten beneden de verwachtingen? Doe een gebruikerstest.” »

Waarom SEO en CRO hand in hand gaan?

Waarom SEO en conversie-optimalisatie hand in hand gaan?

SEO (Search Engine Optimization of zoekmachine-optimalisatie) is een belangrijke hefboom wanneer u focust op growth marketing. De reden is eenvoudig: hoe meer bezoekers, hoe meer snelheid u in uw conversion rate optimization – CRO – kan brengen, hoe meer kansen op informatie- of offerteaanvragen, bestellingen of downloads. Hoe pakt Think and Touch SEO aan?

Lees meer “Waarom SEO en conversie-optimalisatie hand in hand gaan?” »

De mindset van een conversie-expert

Waarom ik een button testen geen conversie-optimalisatie noem

Yep. De tools om aan conversion rate optimization (CRO) te doen zijn ondertussen zeer toegankelijk geworden. Iedereen kan ermee aan de slag. Conversie-experten kijken echter verder dan die ene button, call to action, foto, … Een button testen? Ja … wanneer die button een strategische stap is die u meer leads of klanten oplevert. Een pleidooi voor een gestructureerde aanpak van AB-testen, split URL testen, …

Lees meer “Waarom ik een button testen geen conversie-optimalisatie noem” »

Hoe growth-driven is de vernieuwde Think and Touch-website?

De attente waarnemer heeft het wellicht al gezien: de Think and Touch-website onderging een update. Geen fundamentele wijzigingen, wel finetuning. Nog meer dan voorheen wil Think and Touch focussen op digitale marketing als kanaal voor leadgeneration (prospecteren) en sales.

Lees meer “Hoe growth-driven is de vernieuwde Think and Touch-website?” »

Sniply - conversie sociale media

Kent u sniply? Een aanrader.

Wil u in het kader van prospectie of online sales in uw markt als een autoriteit gekend staan dan is het ook belangrijk dat u klanten en potentiële klanten soms naar interessante sites van derden gidst. Alleen … hoe zorgt u ervoor dat wanneer hun interesse gewekt is, ze vlot en makkelijk naar uw site komen? Simpel: sniply gebruiken.

Lees meer “Kent u sniply? Een aanrader.” »

Hoe hoog is uw marketingbudget? Vergelijkende studie.

Marketingprofs.com publiceerde op 31 juli 2017 een handige tabel die u kan gebruiken om te kijken of uw marketingbudget in verhouding staat tot uw groeiverwachtingen. Het is een vaakgestelde vraag: hoeveel budget moet ik vrijmaken. Onderstaande tabel kan u alvast op het goede spoor zetten.

Lees meer “Hoe hoog is uw marketingbudget? Vergelijkende studie.” »