Inleiding marketing automation SharpSpring

Welke functionaliteiten vindt u terug in de marketing automation-software SharpSpring?

Marketing automation helpt u persoonlijker, op het juiste moment en met betere resultaten met uw doelgroep te communiceren. Dergelijke software houdt een historiek bij van elke interactie tussen uw klant of prospect en uw digitale media: (be)zoekgedrag, e-mailmarketing-engagement, downloads van documenten, … Dankzij marketing automation zit al die informatie in 1 geïntegreerd systeem dat uw e-mailmarketing stuurt op het ritme van uw klant of potentiële klant. Automatisch. 24/24 en 7/7.

Lees meer “Welke functionaliteiten vindt u terug in de marketing automation-software SharpSpring?” »

marketing automation inbound

Is marketing automation een hulp als u geen kei bent in het onderhouden van persoonlijke contacten?

België is een kmo-land. De bedrijfsleider is vaak de man of vrouw die ook instaat voor sales en business development. Maar wat als je geen kei bent in het netwerken of het telefonisch onderhouden van contacten met (potentiële) klanten? Is marketing automation dan een hulp om uw bedrijf te helpen groeien? Zeker.

Lees meer “Is marketing automation een hulp als u geen kei bent in het onderhouden van persoonlijke contacten?” »

Keuzes maken in B2B-marketing

8 redenen waarom nichebedrijven en -kantoren inbound marketing moeten omarmen

Bedrijfsleiders bij B2B en professional services zijn vaak niet geneigd om aan inbound marketing en lead generation te doen. Ze denken dat het niet werkt omdat ze geen “click-to-buy”-producten maken. Maar, wat als we u vertelden dat inbound marketing en content marketing ook voor dergelijke nichebedrijven, zowel KMO’s als grotere bedrijven of kantoren, een geweldige manier van klantenwerving en klantenbinding zijn? Hier zijn 8 redenen waarom.

Lees meer “8 redenen waarom nichebedrijven en -kantoren inbound marketing moeten omarmen” »

Conversion Day 2016

Met welke verwachtingen trek ik naar de Conversion Day – 15 november 2016

Ik ben net nog even door het programma gezapt. Boeiende sessies en internationale sprekers over performance marketing.

Lees meer “Met welke verwachtingen trek ik naar de Conversion Day – 15 november 2016” »

Bloggen als strategisch kanaal voor klantenwerving en klantenbinding

Bloggen of nieuws als strategisch kanaal voor klantenwerving en -binding? 6 tips.

Onderzoek door HubSpot heeft uitgewezen dat marketeers die bloggen als prioriteit beschouwen, tot wel 13 keer meer positieve ROI (return on invest) ervaren. Lees verder en ontdek zes factoren die de beste blogs onderscheiden van de rest en hoe u ze zelf kan toepassen.
Lees meer “Bloggen of nieuws als strategisch kanaal voor klantenwerving en -binding? 6 tips.” »

Dany Daelemans spreekt op seminarie Advocatenmarketing 2.0

Dany Daelemans op seminarie Advocatenmarketing 2.0

Net geen 50 juridische professionals verzamelden op 5 oktober in Leuven voor de tweede editie van het seminarie Advocatenmarketing 2.0 dat KnowToGrow – Legal i.s.m. uitgeverij Larcier en met de steun van Xerius organiseerde.

Lees meer “Dany Daelemans op seminarie Advocatenmarketing 2.0” »

Klantenbeleveving in marketingstrategie

Klantenbeleving creëren: een vergeten dimensie in uw b2b-marketingstrategie?

Bedrijven, professionel services en vrije beroepers spelen vooral op hun kennis en expertise in een vakgebied. Maar vergeet u niet dat uw klant ook andere argumenten meeneemt om te beslissen of hij/zij met u in zee gaat? Een pleidooi voor bewuste aandacht voor customer service, klantgerichtheid en klantvriendelijkheid.

Lees meer “Klantenbeleving creëren: een vergeten dimensie in uw b2b-marketingstrategie?” »

Veranderde gedrag van de B2B-klant

[infographic] Wat typeert het gedrag van de moderne B2B-koper?

Heeft uw bedrijf nog een klassieke “verkoper” nodig? De manier waarop een business-to-business-koper aankoopt, veranderde de laatste 10 jaar meer dan de vorige 100 jaar. “Sales for life” bracht de veranderingen samen in een handige infographic. Wat moet u hieruit onthouden?

Lees meer “[infographic] Wat typeert het gedrag van de moderne B2B-koper?” »

Wat na online prospectie?

Wel leads, maar geen klanten? Wat loopt er fout in uw online prospectie?

Wat ik geleerd heb uit mijn vele contacten met ondernemers en vrije beroepers? Wie een visie heeft op digitale marketing en consequent investeert in online prospectie krijgt hieruit een mooi aantal leads (potentiële klanten). Bedrijven of praktijken/kantoren die hierdoor effectief klanten werven, zijn diegenen die leads stelselmatig kwalificeren en opvolgen. 3 stappen helpen u hierbij.

Lees meer “Wel leads, maar geen klanten? Wat loopt er fout in uw online prospectie?” »

Buyer persona's

Met personas het aankoopgedrag van uw (potentiële) klanten beter begrijpen

Uw persoonlijke netwerk- en communicatievaardigheden zijn in business-to-business-marketing belangrijke succesfactoren om klanten te werven en te houden. Maar uw contacten beschikken vandaag over veel alternatieven om andere leveranciers te leren kennen. Pikt uw marketingcommunicatie in op hoe uw (potentiële) klant vandaag écht zoekt? Met personas krijgt u dit in kaart.

Lees meer “Met personas het aankoopgedrag van uw (potentiële) klanten beter begrijpen” »